Suvel valmistu ikka talveks

Pole ammu siia midagi kirjutanud. Jätkuvalt läheb mul hästi, kaal langeb, kord rohkem ja siis jälle vähem. Hetkel on kaalu kadunud -21,3kg  ehk see on läbiaegade minu suurim kaalulangus.

Rege rauta suvel ja vankrit talvel – see on rahvatarkus.  Ja nii ongi

Selle tarkuse all mõtlen ma valmistumist talveks, et kõik mis meie loodus suvel pakub ja maitseb, võiks külmaks ajaks koju varuda.

Minuga on lood nii, et:
* talvel - varun kevadeks, mida maha panna
* kevadel - panen seemned mulda, mõni asi juba külma
* suvel - moosid, mahlad keldrisse või külma
* sügisel - õunad ja nende saadused

Eile sain oma tellitud 15kg maasikaid kätte ja asusin kohe tegutsema. Võimalikult palju panin sügavkülma ja mis sinna ei mahtunud, sai moosiks keedetud, kokku tuli 5 0,5l purki. Nende aastatega olen ma selgeks saanud, et purki tasub teha õunamoosi või -mahla ja marineeritud kurke. Maasikas tasub teha ainult toormoosiks sügavkülma. Meie pere üks lemmikuteks on veel kukeseened, mis on praetud ja portsjoniteks ning sügavkülmas ootamas.



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Valgurikkad toiduained

K nagu kaalujälgijad ja punktide lugemine.